روش صحیح آبرسانی پوست چگونه است ؟

روش صحیح آبرسانی پوست

روش صحیح آبرسانی پوست

به نظر می رسد مهم نیست که چقدر روی یک روش صحیح آبرسانی پوست منظم سرمایه گذاری می کنید، به احتمال زیاد باید به دنبال روش صحیح آبرسانی پوست باشید. اما اگر مقداری خشکی را تجربه می کنید، خیلی احساس شکست نکنید. کم آبی وحشتناک یکی از نگرانی های اصلی پوست برای اکثر افراد است و به دلایل مختلفی اتفاق می افتد که بسیار رایج هستند.

متخصصان می‌گویند: «پوست دهیدراته، پوستی است که آب ندارد یا توانایی آن برای نگه داشتن آب کاهش یافته است. بسیاری از ما از تجربه شخصی خود می دانیم که پوست خشک اغلب کدر و کدر به نظر می رسد و خطوط ریز می توانند بارزتر ظاهر شوند. همچنین بلافاصله – و به طرز ویرانگری – مانع درخشش درخشان می شود.

روش صحیح آبرسانی پوست

پس چه چیزی می دهد؟ چگونه با این مبارزه کنیم؟ خبر خوب این است که تعمیر آن بسیار آسان است. فقط نیاز به چند تغییر در عادات روزانه و جستجوی محصولات مناسب دارد. در اینجا، Vogue ساده‌ترین راه‌ها را برای هیدراته نگه داشتن پوست با کمک متخصصان پیدا می‌کند.

نشانه های پوست کم آب

قبل از رسیدن به روش صحیح آبرسانی پوست خود را آبرسانی کنید، باید بتوانید تشخیص دهید که چه زمانی پوست شما نیاز به مراقبت دارد. Dendy Engelman، MD، FAAD، متخصص پوست و جراح Mohs در کلینیک Shafer Fifth Avenue می گوید که نشانه های زیادی از کم آبی بدن وجود دارد و تشخیص اینکه چه زمانی به آن مبتلا هستید بسیار آسان است.

اگر پوست خشک است، ممکن است بافت خشن، پوسته پوسته شدن و تیرگی ایجاد شود.  همچنین می‌تواند حساس‌تر باشد و مستعد تحریک و قرمزی باشد. پوستی که به خوبی هیدراته شده است، صاف، لطیف، چاق و دارای درخشندگی سالم است. لکه های خشک، پوسته پوسته شدن یا سفت شدن وجود نخواهد داشت.»

 خطوط ریز برجسته‌تر می‌شوند و کیسه‌های زیر چشم‌ها تیره‌تر می‌شوند و زمانی که پوست شما کم آب می‌شود، گودتر به نظر می‌رسد. به طور کلی، پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد و درخشندگی شبنم‌آمیزی که با پوست هیدراته می‌آید را نخواهد داشت.

جدا از فاکتور درخشندگی، برای کمک به افرادی که مستعد آکنه یا چرب هستند، برای کمک به پوست به خوبی آبرسانی و مرطوب شود. احتمال بروز نشانگرهای التهابی مانند جوش یا برافروختگی را کمتر می کند. پوست دهیدراته پیام هایی را به غدد سباسه ارسال می کند تا سبوم بیشتری تولید کنند. این سبوم اضافی وارد بخش پیلوسباسه می شود و باعث تورم و التهاب آن می شود. شبکه مویرگی نیز با کم آبی پوست گسترش می یابد [که باعث افزایش قرمزی می شود]. آبرسانی مناسب پوست باعث آرامش پوست و کاهش علائم می شود.

همه چیز از رژیم غذایی شما شروع می شود

پوست هیدراته شده از داخل شروع می شود، به این معنی که اولین قدم با رژیم غذایی شما شروع می شود. خوشبختانه، می توانید به انواع مختلفی از غذاها روی آورید. ابتدا سعی کنید دوز سالم اسیدهای چرب ضروری امگا 3 را در وعده های غذایی خود بگنجانید.

در داخل، پوست ما هم آبدوست است [مایل به مخلوط شدن با آب] و هم چربی دوست [جذب لیپیدها]، به این معنی که برای هیدراته نگه داشتن آن به آب و چربی نیاز داریم. غذاهایی مانند آجیل، دانه‌ها، آووکادو و ماهی‌های روغنی می‌توانند تأثیر مثبتی بر سطح هیدراتاسیون کلی پوست و همچنین سطوح پوستی داشته باشند. او همچنین مصرف مکمل امگا را توصیه می کند (ما عاشق امگا ضروری آرتا هستیم).

روش صحیح آبرسانی پوست

در مصرف آب زیاد فکر نکنید

به اندازه کافی جالب توجه است که نوشیدن آب به طور مستقیم با آبرسانی پوست شما مرتبط نیست. این بدان معنا نیست که لازم نیست؛ آب آشامیدنی بسیار مهم است و برای سلامت کلی خود باید روزانه به اندازه کافی آب بنوشید. اما متخصصان می گویند که چیزهای دیگری وجود دارد که به طور خاص در آبرسانی پوست موثرتر از نوشیدن مقدار توصیه شده است. نوشیدن آب به فرآیندهای کلی بدن کمک می کند و از پوست سالم و هیدراته شده حمایت می کند. هنگامی که آب مصرف می کنید، جذب جریان خون می شود و در سراسر سلول ها و بدن شما گردش می کند و سموم بدن را دفع می کند.

از مواد فعال و خشن فاصله بگیرید

برای پوست واقعاً هیدراته، باید به موادی که استفاده می‌کنیم که می‌توانند باعث کم‌آبی (یا از دست دادن آب از طریق اپیدرمی) شوند، نگاه کنیم.

شما می‌توانید از تمام هیدراتاسیون موجود در جهان استفاده کنید، اما اگر بیش از حد از موادی مانند آلفا هیدروکسی اسیدها (AHAs) استفاده کنید، همیشه از عوارض کم‌آبی رنج خواهید برد. در حالی که مواد فعالی مانند اسیدها و رتینول ترکیبات درخشانی هستند که می توانند روی پوست معجزه کنند.

همچنین بخوانید :هرچیزی که باید درباره نوویج اوریفلیم بدانید

اکثر مصرف کنندگان نمی دانند چگونه از آنها به درستی استفاده کنند. اکتیوها مانند یک تکه کیک هستند – خوردن هر از چند گاهی فوق العاده است، اما استفاده روزانه می تواند سلامت پوست شما را خراب کند. این در مورد یافتن تعادل بین مواد فعال، آنتی اکسیدان ها و محافظ ها است.

ما توصیه می کنیم به پوست خود گوش دهید. اگر احساس دهیدراته شدن یا به ویژه تحریک شده است، هرگونه لایه برداری را متوقف کرده یا حداقل به شدت کاهش دهید، و از موادی استفاده کنید که با تقویت سد پوستی به کاهش از دست دادن آب از طریق پوست کمک می کنند (مانند سرامیدها و نیاسینامید)، زیرا می توانند به حمایت از تولید کلاژن و مانع پوست کمک کنند. تابع. همچنین اطمینان حاصل کنید که به جای هر چیز خیلی خشن، از یک پاک کننده ملایم برای تمیز کردن پوست استفاده می کنید.

روش صحیح آبرسانی پوست
روش صحیح آبرسانی پوست

پیشنهاد ما به شما

روتین مراقبت از پوست خود را با آبرسان پر کنید

در حالی که هیالورونیک اسید ماده‌ای است که همه از آن لذت می‌برند – به درستی – به دلیل توانایی‌های آب‌رسانی‌اش (به طور معروف می‌تواند تا هزار برابر وزن خود در آب نگه دارد)، قهرمانان هیدراتاسیون دیگری وجود دارند که باید در برچسب‌های مواد مراقبت از پوست به آنها توجه کنید.

گلیسیرین به عنوان عامل مرطوب کننده طبیعی پوست عمل می کند. این ارزان است اما ما به ندرت در مورد آن می شنویم زیرا توسط اسید هیالورونیک تحت الشعاع قرار گرفته است.

گلیسیرین را می توان در تعدادی از محصولات عالی یافت و به عنوان یک مولکول کوچکتر، نسبت به اسید هیالورونیک به عمق پوست نفوذ کرده و همچنین به جلوگیری از سوزش کمک می کند. این می تواند برای همه انواع پوست استفاده شود و غیر کومدون زا است، بنابراین افراد چرب و مستعد آکنه نیز می توانند از مزایای آن بهره مند شوند.

سرم اسید هیالورونیک را در یک برنامه روتین قرار دهید تا پوست را صاف و چاق نگه دارد و به مواد دیگری مانند ویتامین B3 و آنتی اکسیدان ها برای کمک به هیدراتاسیون استفاده شود. شما همچنین می‌توانید به کپسول‌های هیالورونیک اسید  مراجعه کنید تا به حفظ ظاهری جوان‌تر و آبرسانی پوست از درون به بیرون کمک کند.

مواد تشکیلاتی مانند سرامیدها، اسفنگوزین و اسیدهای چرب نیز به حفظ رطوبت کمک می کنند. سرم ها از نظر رساندن مواد آبرسان به پوست راه پیش رو هستند، در حالی که مرطوب کننده ها به عنوان یک “پتوی محافظ” عمل می کنند و مواد را در خود قفل می کنند که در جلوگیری از کم آبی نیز مفید است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *